Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enQuach, Khoi; Cerda-Jara, Michael; Deverux, Raven; Smith, Johnny
TitelPrison, College, and the Labor Market: A Critical Analysis by Formerly Incarcerated and Justice-Impacted Students.
Gefälligkeitsübersetzung: Gefängnis, College und der Arbeitsmarkt: Eine kritische Analyse von ehemals inhaftierten und von der Justiz betroffenen Studenten.
QuelleIn: The annals of the American Academy of Political and Social Science, 701 (2022) 1, S. 78-97
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-7162; 1552-3349
DOI10.1177/00027162221112772
SchlagwörterBildungschance; Soziale Kontrolle; Stipendium; Bildungsertrag; Arbeitsmarktchance; Hochschulbildung; Studium; Hochschulpolitik; Bewährungshilfe; Justizvollzugsanstalt; Rückfall; Auswirkung; Hochschulabsolvent; Strafentlassener; Strafgefangener; Straftäter; Student; USA
Abstract"Enrollment in and navigation of higher learning institutions as a pathway to social mobility remains a significant challenge for many currently and formerly incarcerated people, particularly for those placed under community supervision. This article reviews research on the topic, drawing out key contributory factors and summarizing reform efforts in recent history. We discuss the potential differential benefits of postsecondary educational attainment for formerly incarcerated people and emphasize the need for more research around educational attainment for this population. We also examine effective model programs in the State of California as a way of highlighting the complex and variable nature of the challenges in higher learning for justice-impacted individuals due to their social and supervisory circumstances. These analyses are used as basis for general policy recommendations to provide a stronger foundation for targeted support frameworks and to assist institutional partners working to improve the experience and success of justice-impacted people in postsecondary education. We conclude the article with a critical reflection regarding the institutional function of education in accordance with the current demands of neoliberalism and a concomitant call to action anchored to an alternative vision for a more emancipatory education." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The annals of the American Academy of Political and Social Science" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: