Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFervers, Lukas; Tobler, Lina; Knize, Veronika; Christoph, Bernhard; Jacob, Marita
TitelKids back to school - parents back to work? School and daycare opening and parents' employment in the early phase of the COVID-19 pandemic.
Gefälligkeitsübersetzung: Kinder zurück in die Schule - Eltern zurück zur Arbeit? Öffnung von Schulen und Kindertagesstätten und Beschäftigung der Eltern in der Frühphase der COVID-19-Pandemie.
QuelleIn: Journal of European social policy, 33 (2023) 3, S. 373-387
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ZusatzinformationOnline-Anhang
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0958-9287; 1461-7269
DOI10.1177/09589287231176775
SchlagwörterSoziale Kosten; Familie; Mutter; Vater; Beruf; Deutschland; Eltern; Familie; Kindergarten; Mutter; Schule; Soziale Kosten; Vater; Auswirkung; Krisenmanagement; Berufsgruppe; Dauer; Kinderbetreuung; Unterbrechung; Pandemie; Eltern; Kinderbetreuung; Kindergarten; Schule; Pandemie; Beschäftigungseffekt; Beruf; Berufsgruppe; Individuelle Arbeitszeit; Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung; Dauer; Auswirkung; Krisenmanagement; Regionaler Vergleich; Unterbrechung; Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung; Deutschland
Abstract"Around the globe, the coronavirus pandemic has triggered various reactions of governments designed to contain the pandemic. Among other things, the pandemic led to an unforeseen and unprecedented closure of schools and daycare facilities. In turn, these closures might have forced parents to stay at home to care for their children who could not attend schools or kindergartens. From a social policy perspective, this raises the question of the extent to which parents? employment has been affected, as time spent on childcare might make parents reduce their working hours. To answer this question, we exploit within-country variations in school and childcare policies across the federal states of Germany to analyse their effect on parents? working time. In specific, we compare the working time of parents who live in different federal states with different restrictions regarding childcare in a difference-in-differences and difference-in-difference-in-differences framework. Our results reveal a non-negligible positive effect of an earlier and more far-reaching reopening of schools and daycare facilities on parents? employment. Our results indicate that prolonged closure goes along with negative employment effects for parents. Hence, containment and closure policies to prevent the spread of COVID-19 have substantial economic and social side effects." The study refers to the period 2015-2020. (Author's abstract, IAB-Doku)..
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of European social policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: