Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGrønning, Miriam; Kriesi, Irene
TitelSkill Endowment Through Vocational Education and Training Programmes and Early Career Mobility.
Gefälligkeitsübersetzung: Qualifizierung durch berufliche Aus- und Weiterbildungsprogramme und frühe berufliche Mobilität.
QuelleIn: Social Inclusion, 10 (2022) 4, S. 115-128
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2183-2803
DOI10.17645/si.v10i4.5786
SchlagwörterAllgemeinbildung; Statusmobilität; Bildungsertrag; Ausbildung; Berufliche Mobilität; Berufliche Spezialisierung; Berufliche Stellung; Berufsbildungssystem; Berufswechsel; Qualifikationsprofil; Betriebliche Berufsausbildung; Institution; Absolvent; Berufsanfänger; Schweiz
Abstract"This article addresses inequalities in short- and medium-term career outcomes of workers with different vocational education and training (VET) programmes during the early career. In particular, we examine how the degree of vocational specificity of VET programmes affects occupational status mobility throughout individuals' early careers, a topic that has hitherto received little attention. We adopt a life course perspective and combine an individual-level theoretical approach (human capital and signalling theory) with an institutional approach. The former focuses on individuals' skill acquisition during VET and across the early career. The latter emphasises that individuals' allocation to a training programme influences the amount and types of skills they acquire. The multinomial logistic regression analyses are based on a combination of detailed curricula-based occupation-level data on the specificity of training programmes and individual-level data from the Transitions From Education to Employment (TREE) longitudinal dataset. The results show, firstly, that labour market allocation at the beginning of a career has consequences for later labour market outcomes. Second, practical occupation-specific education and training facilitate status stability at labour market entry, while general skills and knowledge are decisive for long-term upward mobility." The study refers to the period 2001-2014. (Author's abstract, IAB-Doku)..
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Social Inclusion" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: