Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWintersteller, Teresa; Wöhrer, Veronika; Danz, Shenja; Malik, Mariam
TitelThey Really Only Look for the Best": How Young People Frame Problems in School-to-Work Transition.
Gefälligkeitsübersetzung: Sie wollen wirklich nur das Beste: Wie junge Menschen Probleme beim Übergang von der Schule ins Berufsleben formulieren.
QuelleIn: Social Inclusion, 10 (2022) 2, S. 335-346
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2183-2803
DOI10.17645/si.v10i2.5158
SchlagwörterSoziale Ausgrenzung; Psychischer Faktor; Gesundheitszustand; Diskriminierung; Migrationshintergrund; Stigmatisierung; Arbeitsmarktpolitik; Ausbildungsförderung; Berufsvorbereitung; Soziale Unterstützung; Benachteiligter Jugendlicher; Junger Erwachsener; Psychisch Kranker; Österreich
Abstract"This article presents how young people in educational measures experience and discuss tensions between structural and individualised challenges they face in the transition from school to work. The findings are based on an Austrian citizen social science research project that involved conducting participatory research in Vienna with 33 young people between the ages of 15 and 23 years who are in measures for early school leavers that are preparing for further education and training. These co-researchers struggle with constant comparisons to "norm" biographies and their accompanying social pressure as they try to meet the high expectations of school, work, and family. Additionally, mental health was a prominent issue, as the young co-researchers experience stigma and a lack of professional support, which can impede their access to the labour market. The results of our research indicate that young people in employment measures require a more inclusive school and work environment that supports them regardless of their origin, family background, appearance, or mental health status. They negotiate the tension between individual employability and structural disadvantage and demand a recognised place in society, a request that connects to current debates concerning the individualisation of transitions from school to work." The study refers to the period 2020-2021. (Author's abstract, IAB-Doku)..
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Social Inclusion" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: