Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Zajac, Tomasz; Tomaszewski, Wojtek; Perales, Francisco; Xiang, Ning |
---|---|
Titel | Diverging Labour-Market Trajectories of Australian Graduates from Advantaged and Disadvantaged Social Backgrounds: A Longitudinal Analysis of Population-Wide Linked Administrative Data. Gefälligkeitsübersetzung: Divergierende Arbeitsmarktverläufe australischer Hochschulabsolventen aus begünstigten und benachteiligten sozialen Verhältnissen: Eine Längsschnittanalyse von bevölkerungsweiten verknüpften Verwaltungsdaten. |
Quelle | In: International labour review, 162 (2023) 4, S. 561-585
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 1564-913X |
DOI | 10.1111/ilr.12391 |
Schlagwörter | Soziale Ungleichheit; Soziale Herkunft; Bildungsertrag; Migrationshintergrund; Sozioökonomischer Faktor; Einkommenshöhe; Arbeitslosigkeit; Auswirkung; Regionaler Faktor; Ethnische Gruppe; Hochschulabsolvent; Minderheit; Behinderter; Australien |
Abstract | "Despite mounting evidence that university participation enhances labour-market prospects, there are growing concerns about unequal returns to university. In this study, we leverage novel large-scale linked administrative data covering the full population of individuals graduating from Australian universities over the 2005-2011 period to examine the labour-market trajectories of graduates from multiple advantaged and disadvantaged social backgrounds (based on socio-economic status, ethnicity, migration, location, and disability) over a 10-year observation window. Our findings reveal substantial heterogeneity in the income and unemployment-benefit-receipt trajectories of graduates from different groups, which bears important implications for labour-market policies aimed at improving social equity." The study refers to the period 2005-2021. (Author's abstract, IAB-Doku, Published by arrangement with John Wiley & Sons).. |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2023/1 |