Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAnger, Silke; Heß, Pascal; Janssen, Simon; Leber, Ute
TitelEmployment-Related Further Training in a Dynamic Labour Market.
Gefälligkeitsübersetzung: Berufsbezogene Weiterbildung in einem dynamischen Arbeitsmarkt.
QuelleAus: Weinert, Sabine (Hrsg.); Blossfeld, Gwendolin Josephine (Hrsg.); Blossfeld, Hans-Peter (Hrsg.): Education, Competence Development and Career Trajectories. Cham: Springer Naturer (2023) S. 319-336
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheMethodology of Educational Measurement and Assessment
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-031-27006-2; 978-3-031-27007-9
DOI10.1007/978-3-031-27007-9
SchlagwörterBildung; Bildungsbeteiligung; Bildung; Deutschland; Investition; Tätigkeitsmerkmal; Auswirkung; Weiterbildung; Qualifikation; Substitution; Weiterbildungsbedarf; Bildungsbeteiligung; Globalisierung; Substitution; Automatisierung; Technologische Entwicklung; Globalisierung; Investition; Qualifikation; Tätigkeitsmerkmal; On-the-Job-Training; Betriebliche Weiterbildung; Weiterbildung; Weiterbildungsbedarf; Auswirkung; Einflussfaktor; IAB-Betriebs-Historik-Panel; Abhängig Beschäftigter; NEPS (National Educational Panel Study); Deutschland
Abstract"In recent decades, accelerating technological progress and increasing international trade have not only made labour markets more dynamic but also steadily changed the demand for skills and knowledge. As a result, workers have had to continuously invest in training to update their skills if they want to avoid long-lasting negative consequences for their careers. This project uses data from the adult cohort of the German National Education Panel Study (NEPS) to investigate how workers' training participation has evolved in dynamic labour markets exposed to technological change and increasing international trade. The study analyses the relationship between workplace automation and employment-related training and shows that the training participation of workers whose jobs were highly exposed to automation was much lower than that of workers whose jobs were less exposed. Moreover, results suggest that employers' financial support explains the lion's share of the training gap. Consistent with the new training literature, firms are the main force behind further training investments." The study refers to the period 2009-2017. (Author's abstract, IAB-Doku, © Springer)..
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: