Literaturnachweis - Detailanzeige
Institution | OECD |
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Titel | Empowering Young Children in the Digital Age. Gefälligkeitsübersetzung: Förderung junger Kinder im digitalen Zeitalter. |
Quelle | Paris (2023), 247 S.
PDF als Volltext |
Reihe | Starting Strong / OECD. VII |
Zusatzinformation | Executive Summary |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
ISBN | 978-92-64-90161-2 |
DOI | 10.1787/50967622-en |
Schlagwörter | Informationstechnologische Bildung; Soziale Ungleichheit; Familie; Medienkompetenz; Medienpädagogik; Bildungspolitik; Jugendschutz; Eltern; Kind; Elementarbereich; Kindergarten; Kindertagesstätte; Vorschule; Frühpädagogik; Curriculumentwicklung; Computerprogramm; Soziale Software; Inklusion; Computerkenntnisse; Technologische Entwicklung; E-Learning; Internationaler Vergleich; Anwendung; Auswirkung; Kompetenzentwicklung; Risikoabschätzung; Smartphone; Internet; OECD (Organisation für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung); Erzieher |
Abstract | "Digitalisation is transforming education as well as social and economic life, with implications for childhood. Early Childhood Education and Care (ECEC), with its immense potential to shape children's early development, learning and well-being, can play a major role in addressing the opportunities and risks that digitalisation brings to young children. Digitalisation also creates new ways of working that have the potential to lead to quality improvement in the ECEC sector. This report provides a 360-degree view of the challenges of digitalisation in ECEC and possible policy responses." The study refers to the period 2021-2022. (Author's abstract, IAB-Doku).. |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2023/1 |