Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKruppe, Thomas; Lang, Julia
TitelFurther training in the context of the digital transformation.
QuelleAus: Skopek, J. (Hrsg.): Research Handbook on Digital Sociology. Cheltenham; Northampton: Edward Elgar Publishing (2023) S. 433-445
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheResearch handbooks in sociology series
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-1-78990-675-2; 978-1-78990-676-9
DOI10.4337/9781789906769.00034
SchlagwörterBildungsbeteiligung; Bildungschance; Deutschland; Auswirkung; Weiterbildung; Weiterbildungsangebot; Qualifikation; Berufsgruppe; Weiterbildungsbedarf; Bildungsbeteiligung; E-Learning; Pandemie; Pandemie; Technologische Entwicklung; Berufsgruppe; Qualifikation; Ausbildungsinhalt; Betriebliche Weiterbildung; E-Learning; Weiterbildung; Weiterbildungsangebot; Weiterbildungsbedarf; Auswirkung; Einflussfaktor; Deutschland
Abstract"Ongoing digitalisation has a range of different impacts on continuing training. This chapter shows how digitalisation can influence the demand for continuing education, as well as the content of continuing training courses and the way in which they are conducted. The Covid-19 pandemic has accelerated many developments in the labour market. In the area of continuing training, this is particularly evident in the way courses are run; there has been a huge push toward digital formats over the last two years. Continuing training is particularly important for those workers whose jobs are at risk from automation. However, these are also the groups that participate least in continuing education. Policymakers must take appropriate measures to ensure that workers whose jobs are particularly affected by digitalisation increase their participation in continuing education. In addition, the increased use of digital teaching methods and online courses must not exacerbate existing inequalities in participation in continuing education." (Author's abstract, IAB-Doku, © Emerald).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: