Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPlavgo, Ilze
TitelEducation and active labour market policy complementarities in promoting employment: Reinforcement, substitution and compensation.
Gefälligkeitsübersetzung: Komplementarität von Bildung und aktiver Arbeitsmarktpolitik bei der Beschäftigungsförderung: Verstärkung, Substitution und Kompensation.
QuelleIn: Social policy & administration, 57 (2023) 2, S. 235-253
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0037-7643; 0144-5596; 1467-9515
DOI10.1111/spol.12894
SchlagwörterBildungsniveau; Europäisches Haushaltspanel; Arbeitsmarktpolitik; Bildungspolitik; Effizienz; Öffentliche Ausgaben; Bildungspolitik; Auswirkung; Beschäftigungsförderung; Internationaler Vergleich; Qualifikation; Bildungsniveau; Europäische Union; Öffentliche Ausgaben; Arbeitsmarktchance; Arbeitsmarktpolitik; Qualifikation; Beschäftigungsförderung; Internationaler Vergleich; Auswirkung; Effizienz; Einflussfaktor; Europäische Union
Abstract"This paper theorises and empirically assesses how education and active labour market policy (ALMP) relate to each other in shaping individuals' employment chances in Europe. It provides a theoretical base for assessing policy complementarities building on sociological skill-formation literature, varieties of capitalism and social investment literature. Two hypotheses of complementarity are advanced: reinforcement whereby higher investment in general skills via education boosts ALMP effectiveness; and substitution-compensation whereby investments in either policy suffice, rendering individual employment chances less dependent on ALMPs at higher (prior) educational investment levels. The advanced theoretical propositions are empirically tested by looking at how individual employment chances are affected by national ALMP efforts conditional on workforce education, distinguishing between individual- and national-level educational attainment. Analyses draw on micro-level EU-SILC longitudinal data 2003-2015 from 29 European countries and 285 country-years applying mixed-effects dynamic panel regression models. Results highlight the complementarity of education in the functioning of ALMPs and show that the education-ALMP interplay follows different dynamics when individual or national education are considered, with substitution-compensation for the former and reinforcement for the latter. Higher individual educational attainment is associated with lower marginal returns from national ALMP efforts, with higher ALMP effectiveness among the lower-educated. By contrast, higher national educational attainment is associated with increased ALMP effectiveness, with ALMPs tending to be far less effective at low levels of highly educated workforce. Different interaction patterns are observed for youth, indicating increased difficulty in activating this risk group." The study refers to the period 2003-2015. (Author's abstract, IAB-Doku, Published by arrangement with John Wiley & Sons)..
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Social policy & administration" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: