Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZhou, Xiang; Pan, Guanghui
TitelHigher Education and the Black-White Earnings Gap.
Gefälligkeitsübersetzung: Hochschulbildung und das Einkommensgefälle zwischen Schwarzen und Weißen.
QuelleIn: American sociological review, 88 (2023) 1, S. 154-188Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0003-1224; 1939-8271
DOI10.1177/00031224221141887
SchlagwörterFrau; Frau; Mann; Studienerfolg; Studium; USA; Auswirkung; Abbruch; Einkommensunterschied; Ethnische Gruppe; Hochschulbildung; Schwarze Frau; Quote; Bildungsertrag; Bildungsertrag; Einkommensunterschied; Hochschulbildung; Studium; Studienerfolg; Bachelor-Studiengang; Abbruch; Auswirkung; Quote; Ethnische Gruppe; Hochschulabsolvent; Mann; Schwarze Frau; Schwarzer; Weißer; USA
Abstract"How does higher education shape the Black-White earnings gap? It may help close the gap if Black youth benefit more from attending and completing college than do White youth. On the other hand, Black college-goers are less likely to complete college relative to White students, and this disparity in degree completion helps reproduce racial inequality. In this study, we use a novel causal decomposition and a debiased machine learning method to isolate, quantify, and explain the equalizing and stratifying roles of college. Analyzing data from the NLSY97, we find that a bachelor's degree has a strong equalizing effect on earnings among men (albeit not among women); yet, at the population level, this equalizing effect is partly offset by unequal likelihoods of bachelor's completion between Black and White students. Moreover, a bachelor's degree narrows the male Black-White earnings gap not by reducing the influence of class background and pre-college academic ability, but by lessening the "unexplained" penalty of being Black in the labor market. To illuminate the policy implications of our findings, we estimate counterfactual earnings gaps under a series of stylized educational interventions. We find that interventions that both boost rates of college attendance and bachelor's completion and close racial disparities in these transitions can substantially reduce the Black-White earnings gap." The study refers to the period 1997-2019. (Author's abstract, IAB-Doku)..
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American sociological review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: