Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Maisonneuve, Christine de la; Égert, Balázs; Turner, Dave |
---|---|
Institution | Centre for Economic Policy Research |
Titel | Quantifying the macroeconomic impact of COVID-19-related school closures on human capital. Gefälligkeitsübersetzung: Quantifizierung der makroökonomischen Auswirkungen von COVID-19-bedingten Schulschließungen auf das Humankapital. |
Quelle | London (2023), [4 S.]
PDF als Volltext |
Reihe | VoxEU columns / Centre for Economic Policy Research |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
Schlagwörter | Makroökonomie; Schulbesuch; Schule; Schulleistung; Auswirkung; Internationaler Vergleich; Krisenmanagement; Humankapital; Dauer; Unterbrechung; Pandemie; Schule; Schulbesuch; Schulleistung; Pandemie; Humankapital; Makroökonomie; Produktivitätseffekt; Internationaler Vergleich; Dauer; Arbeitspapier; Auswirkung; Krisenmanagement; Unterbrechung; OECD (Organisation für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung) |
Abstract | "The COVID-19 pandemic caused school closures in almost all countries, leading to learning losses. This column uses a new measure of human capital to estimate the long-term effect on aggregate productivity across OECD countries. The results show school closures lead to significant and persistent productivity losses, and the effects will peak in 2067. Policies aimed at improving the quality of education and adult training will be needed to offset or at least alleviate the impact of the pandemic on human capital." The study refers to the period 2020-2083. (Author's abstract, IAB-Doku).. |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2023/1 |