Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHandley, Karen; den Outer, Birgit
TitelLearning to signal graduate employability: an exploratory study of UK students' experiences of online recruitment processes.
Gefälligkeitsübersetzung: Lernen, die Beschäftigungsfähigkeit von Hochschulabsolventen zu signalisieren: eine explorative Studie über die Erfahrungen britischer Studenten mit Online-Rekrutierungsprozessen.
QuelleIn: Journal of youth studies, (2022) online first, 26 Dec 2022, 19 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1469-9680
DOI10.1080/13676261.2022.2157252
SchlagwörterFremdeinschätzung; Selbstbild; Test; Großbritannien; Simulation; Student; Test; Unternehmen; Selbstbild; Personalauswahl; Personalbeschaffung; Coaching; Beschäftigungsfähigkeit; Mentoring; Personalauswahl; Personalbeschaffung; Unternehmen; Arbeitsuche; Beschäftigungsfähigkeit; Bewerbungsverhalten; Coaching; Simulation; Mentoring; Hochschulabsolvent; Student; Online; Großbritannien
Abstract"Graduate employment programmes offer university students the prospect of a reasonable salary and development opportunities. For employers, such programmes offer a talent pipeline and a means to identify future leaders. The psychological contract which develops during recruitment processes creates high expectations on both sides of the employment bargain. A corollary is that graduate programmes usually entail highly competitive, multi-stage selection processes, in which applicants must repeatedly demonstrate their employability in online psychometric tests and computerised activities before progressing to the final selection stage. Drawing on Foucauldian theories of governmentality, this study uses interviews (n = 17) and focus groups (n = 2) to explore how final-year students at a post-1992 English university navigate graduate recruitment processes, and learn to signal what they believe is employability. The article shows how students' understanding of employability is formed not only through traditional channels such as university careers services or employer communications, but increasingly through third-party (and often commercial) 'helper' apps offering online test-practice sessions, templated careers advice, and other methods for gaming the recruitment process. These helper apps can have distorting effects, producing graduates focused on the performance rather than the substance of employability." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of youth studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: