Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPapadopoulos, Orestis; Jones, Katy
TitelTraining in the age of liberalization and crisis: Understanding the learning experiences of young Active Labour Market Programme Participants.
Gefälligkeitsübersetzung: Ausbildung im Zeitalter von Liberalisierung und Krise: Die Lernerfahrungen junger Teilnehmer des aktiven Arbeitsmarktprogramms verstehen.
QuelleIn: Social policy & administration, 57 (2023) 2, S. 219-234
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0037-7643; 0144-5596; 1467-9515
DOI10.1111/spol.12876
SchlagwörterBildungsbeteiligung; Aktivierung; Arbeitsmarktpolitik; Arbeitsplatz; Berufsausbildung; Griechenland; Lernen; Teilnehmer; Lernerfolg; Bildungsgutschein; Bildungsbeteiligung; Lernerfolg; Lernen; Lernumgebung; Aktivierung; Berufsausbildung; Arbeitsloser Jugendlicher; Arbeitsmarktpolitik; Arbeitsplatz; Qualifizierungsmaßnahme; Fremdenverkehrsberuf; Ausbildungserfahrung; Schulische Berufsausbildung; Weiterbildungsförderung; Teilnehmer; Junger Erwachsener; Griechenland
Abstract"Vocational Training has been a prominent aspect of Active Labour Market Policy (ALMP) across EU member states, as part of efforts to boost the employability and human capital of young unemployed people and address new social risks arising within knowledge economies. However, young people's learning experiences of these programmes, and how these shape their early formative experiences in the labour market is underexplored. We address this gap by presenting new analysis of an extensive qualitative dataset, involving interviews with participants in Greece's Continuous Vocational Training (CVET) Program. Drawing on Unwin and Fuller's influential theory of restrictive and expansive learning environments which was developed through examination of formal apprenticeship programmes, we explore the extent to which these short-term vocational training programs provide meaningful learning and work experiences for young people. We show that vocational training facilitated through ALMPs is often experienced as restrictive, underpinned by a lack of meaningful training, occupation-specific skills, supportive guidance and quality employment prospects. Furthermore, we show how ALMPs in such contexts not only fail to support young people, but they also reinforce and legitimize precarious work practices by socializing the younger generation of workers into low-pay, temporary and routine jobs." The study refers to the period 2016-2017. (Author's abstract, IAB-Doku, Published by arrangement with John Wiley & Sons)..
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Social policy & administration" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: