Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelEducation Policy Outlook 2022.
Transforming Pathways for Lifelong Learners.
Gefälligkeitsübersetzung: Bildungspolitischer Ausblick 2022 : Transformierende Wege für lebenslange Lernende.
QuelleParis (2022), 123 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheEducation policy outlook... / OECD
ZusatzinformationExecutive Summary
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISBN978-92-64-34563-8
DOI10.1787/c77c7a97-en
SchlagwörterMotivationsförderung; Bildungspolitik; Klima; Krieg; Bildungssystem; Bildungssystem; Bildungspolitik; Auswirkung; Umweltschaden; Weiterbildung; Lebenslanges Lernen; Pandemie; Durchlässigkeit; Krieg; Klima; Pandemie; Technologische Entwicklung; Umweltschaden; Qualifikationsanpassung; Weiterbildung; Weiterbildungsförderung; Weiterbildungsnachfrage; Lebenslanges Lernen; Auswirkung; OECD (Organisation für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung)
Abstract"The effects of Russia's invasion of Ukraine (with its dramatic impact on energy and food prices), the continuation of the COVID-19 pandemic, and extreme weather events in some parts of the world in 2022 are expected to reverberate into 2023. International implications for education and training include economic uncertainty and tight labour markets, ongoing digital transformation, and continued growth and influence of mass information. These trends challenge education policymakers to transform existing pathways in their countries and economies, so people can become effective lifelong learners to navigate change. Building on the OECD's Framework of Responsiveness and Resilience in Education Policy, as well as analysis of international policies and practices from over 40 education systems implemented mainly since 2020, this report identifies three areas of policy effort that education policymakers can undertake in 2023: 1) enhancing the relevance of learning pathways; 2) easing transitions throughout learners' pathways; and 3) nurturing learners' aspirations. Lessons emerging from recent policy efforts are synthesised into key policy pointers for 2023. The report has been prepared with evidence from the Education Policy Outlook series - the OECD's analytical observatory of education policy." The study refers to the period 2020-2023. (Author's abstract, IAB-Doku)..
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: