Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFoote, Andrew
TitelComparing earnings outcome differences between all graduates and title IV graduates.
Gefälligkeitsübersetzung: Vergleich der Einkommensunterschiede zwischen allen Absolventen und Absolventen von Titel IV.
QuelleIn: Economics of education review, (2022) 89, Art. 102266Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0272-7757
DOI10.1016/j.econedurev.2022.102266
SchlagwörterStichprobe; Qualität; Stichprobe; Studium; Hochschule; USA; Auswirkung; Messfehler; Daten; Studienfach; Einkommensunterschied; Stipendium; Ranking; Stipendium; Bildungsertrag; Bildungsertrag; Ranking; Einkommensunterschied; Einkommenseffekt; Studium; Studienfach; Hochschule; Auswirkung; Daten; Messfehler; Qualität; Hochschulabsolvent; USA
Abstract"Recently, two public data products have been released that publish earnings outcomes for college graduates by program of study and institution: Post-Secondary Employment Outcomes and College Scorecard, from the Census Bureau and U.S. Department of Education, respectively. While the earnings data underlying the data products is similar, the purposes and scope of the products are different. College Scorecard focuses only on graduates that receive Title IV aid, while PSEO includes all graduates. This paper describes how the differences in these two samples affect the published earnings outcomes. For institutions in my sample, an average of sixty percent of baccalaureate graduates receive Title IV aid. I show that short-run earnings outcomes are very similar for these two samples, while longer-run outcomes (10 years after graduation) are significantly lower for the Title IV population, and that this difference grows consistently over time. I also show that program ranking can change significantly when considering the Title IV population rather than the entire graduate population." The study refers to the period 2001-2016. (Author's abstract, IAB-Doku, © 2022 Elsevier)..
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Economics of education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: