Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWallengren-Lynch, M.; Chen, H. L.; Muurinen, H.
TitelIs there a shared social work signature pedagogy cross-nationally? Using a case study methodology to explore signature pedagogy in England, Israel, Finland, Spain and Sweden.
QuelleIn: European journal of social work, 25 (2022) 2, S. 316-328
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Tabellen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1369-1457; 1468-2664
DOI10.1080/13691457.2020.1760795
SchlagwörterWissen; Empirische Untersuchung; Curriculum; Dialog; Professionalisierung; Studium; Wissen; Hochschule; Internationalität; Curriculum; Professionalisierung; Studium; Hochschule; Beziehungsarbeit; Soziale Arbeit; Internationalität; Dialog
AbstractWhile there is an international definition of social work as a profession, little is known about whether there is a shared pedagogy in social work cross-nationally. To our knowledge, this paper is the first empirical study which aims to fill this gap by applying the concept of signature pedagogy in social work education to explore the commonality of social work pedagogy across countries. The study uses a multi-site case study (six universities in five European countries) through applying a 'critical teacher-researcher' approach in generating the data, followed by a two-phased thematic analysis. The study evidenced a shared principle of social work pedagogy which nurtures social work students to think and perform like a social worker and develop the professional self through developing relationships and dialogue, professional practice, group work, self-reflection and critical thinking. It is argued from, this exploratory study, that even between countries which have different welfare ideology as well as social work history and education systems, there is some common ground in social work pedagogy where one can learn from another through the use of 'teacher as researcher' methodologically.
Erfasst vonDeutsches Zentralinstitut für soziale Fragen, Berlin
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European journal of social work" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: