Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWeiss, Julia; Heinz-Fischer, Christin
TitelThe More Rural the Less Educated? An Analysis of National Policy Strategies for Enhancing Young Adults' Participation in Formal and Informal Training in European Rural Areas.
QuelleIn: Youth, 2 (2022) 3, S. 405-421Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2673-995X
DOI10.3390/youth2030030
URNurn:nbn:de:0168-ssoar-85094-9
SchlagwörterBildungsbeteiligung; Bildungschance; Bildungsniveau; Bildungspolitik; Europa; Ländlicher Raum; Berufsbildung; Bildungspolitik; Ausbildung; Abbruch; Bildungsniveau; Bildungsbeteiligung; Ländlicher Raum; Ausbildung; Berufsbildung; Abbruch; Regionaler Faktor; Jugendlicher; Junger Erwachsener; Europa
AbstractYoung adults in rural areas in many cases have limited educational opportunities. To obtain higher educational qualifications, rural youth often travel long distances. Therefore, many rural youths choose the "shorter" route and complete vocational training closer to home or drop out of their education prematurely. Against this background, this study examines the education policies of European countries and explores the extent to which these problems are addressed within their policy framework and what measures are taken to improve the situation. Using a unique dataset of policies of 31 European countries for the period 2010 to 2020, we examine more than 500 national and subnational policies that address formal and informal education and training. The results show that despite the sometimes high number of rural youths not in education, employment, or training (NEETs) and high early-school-leaving rates, only some countries have developed a respective policy strategy. The analysis presents the different measures implemented in the countries and furthermore shows that a high problem pressure in a country is not necessarily accompanied by a consideration in policy. Prospectively, there is a need for new policies that understand the multidimensionality of the issue and significantly improve the situation of rural youth.
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Youth" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: