Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBillington, Mary Genevieve; Foldnes, Njål
TitelExploring the association between occupational complexity and numeracy.
QuelleIn: Large-scale assessments in education, 9 (2021) Art. 19, S. 1-28Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2196-0739
DOI10.1186/s40536-021-00112-6
URNurn:nbn:de:0168-ssoar-83749-3
SchlagwörterKognitive Kompetenz; Belgien; Dänemark; Erwachsenenbildung; Erwachsener; Frankreich; Großbritannien; Italien; Japan; Niederlande; Norwegen; Polen; Rechnen; Slowakei; Spanien; Komplexität; Berufsanforderung; Humankapital; Kognitive Kompetenz; Rechnen; Humankapital; Berufsanforderung; Erwachsenenbildung; Komplexität; Erwachsener; Belgien; Dänemark; Frankreich; Großbritannien; Italien; Japan; Niederlande; Norwegen; Polen; Slowakei; Spanien; Tschechische Republik
AbstractThe basic cognitive skill of numeracy is a recognized form of human capital, associated with economic and social well being for individuals and for nations. In this study, we explore how occupational complexity relates to proficiency in numeracy, among adults in full-time employment. We operationalize occupational complexity by constructing three measures of task complexity: complexity with data, complexity with people and complexity with things. Data from the international OECD survey of adult skills, 2012, is employed to investigate both the distribution of these three dimensions of occupational task complexity and how these relate to numeracy in 13 countries. The analysis indicates that data occupational complexity predicts numeracy scores, when controlling for age, gender and educational level. The findings open for a hypothesis that occupational activities may enhance basic skills in adult populations. If elaborated and supported through further studies this finding has practical implications for workplace organization and contributes to theoretical understandings of the development of basic skills in adults.
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Large-scale assessments in education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: