Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWang, Yumeng
TitelCommemorating heroes and martyrs in a Chinese elementary school: An exploration of the Qingming Sacrificial Ritual from the perspective of educational anthropology.
QuelleDortmund: Universitätsbibliothek Dortmund (2022), 189 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3); PDF als Volltext kostenfreie Datei (4)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Dissertation, Technische Universität Dortmund, 2022.
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
URNurn:nbn:de:101:1-2022110402424407949680
SchlagwörterBildung; Pädagogische Anthropologie; Ethnografie; Bildung; China; Dissertation; Pädagogische Anthropologie; Ritual; Schule; Heldenverehrung; Schule; Ritual; Dissertation; Heldenverehrung; Märtyrerverehrung; China
AbstractRitual is a classic research topic in anthropology. This study focuses on the Qingming Sacrificial Ritual in a primary school located in Beijing, China, under the theoretical framework of German educational anthropology. This empirical research is conducted under focused ethnography and documentary method. The Qingming Sacrificial Ritual is a modern expression of ancient Chinese sacrificial rituals?which originated from ancient Chinese sacrificial culture which is traditional ethical culture centered on filial piety in traditional Chinese Confucianism. Through the lens of Qingming Sacrificial Ritual, this research shows Chinese history, culture, society and school education to German and European readers on a more multi-perspective basis. As this dissertation focuses on Qingming Sacrificial Ritual in a Chinese primary school, a model of Chinese school ritual practice is also constructed through an in-depth description and analysis of the preparation, organization and performance of ritual, revealing the key factors that influence the formation of Chinese school ritual, including educational policies, educational system, school culture etc. It also provides international readers with basic understanding of elementary education in China. From methodology perspective, a policy logic analysis model of ritual research is proposed, developing a new analytical perspective for international ritual research. The focus on "ritual expert" offers a new direction of informant for researchers who want to gain a deeper understanding of Chinese school rituals through ethnography and fieldwork, providing a new direction for data collection. (Orig.).
Erfasst vonDeutsche Nationalbibliothek, Frankfurt am Main
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: