Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDynarski, Susan M.; Page, Lindsay C.; Scott-Clayton, Judith E.
InstitutionNational Bureau of Economic Research
TitelCollege Costs, Financial Aid, and Student Decisions.
QuelleCambridge, Mass.: National Bureau of Economic Research (2022), 63 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNBER working paper series. w30275
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
DOI10.3386/w30275
SchlagwörterBildungsverhalten; Student; Studium; Hochschule; USA; Bildungsverhalten; Studienfinanzierung; Studium; Studienfinanzierung; Hochschule; Arbeitspapier; Student; USA
AbstractThe increasing tension between the perceived necessity of a college degree and the challenge of paying for it has led to a proliferation of financial aid policy in the U.S. and around the world. More students are receiving more aid today, and more different types of aid, than ever before. Half a century of policy experimentation has led to an equally impressive accumulation of research evidence, facilitated by methodological advances and the widespread availability of student-level administrative data. In this chapter, we present the economic rationale for financial aid, a summary of how aid works in the U.S. context, and common methodological challenges in the study of financial aid. We then review the evidence from both inside and outside the U.S. on the causal impact of a variety of financial aid policies and programs on students' college decisions, attainment, and post-college outcomes, and summarize the overarching themes with respect to margins of impact, mechanisms, and heterogeneity. We conclude with a discussion of future directions for research.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: