Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLondoño Vélez, Juliana
InstitutionNational Bureau of Economic Research
TitelThe Impact of Diversity on Perceptions of Income Distribution and Preferences for Redistribution.
QuelleCambridge, Mass.: National Bureau of Economic Research (2022), 35 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNBER working paper series. w30386
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
DOI10.3386/w30386
SchlagwörterChancengleichheit; Meinung; Studienfinanzierung; Arbeitspapier; Student; Kolumbien
AbstractDoes diversity affect people's perceptions of income distribution and their preferences for redistribution? I leverage variation from a Colombian financial aid reform boosting the share of low-income students at an elite university. Combining college records and original survey data, I study how diversity affects high-income students' social networks, perceptions, and preferences by exploiting treatment variation across cohorts and majors using difference-in-differences. Exposure to low-income peers caused high-income students to diversify their social networks, have more accurate perceptions of the income distribution, and support progressive redistribution. My preferred interpretation is that diversity raised students' concerns about (the lack of) equal opportunity.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: