Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBarwasser, Anne
TitelEnhancing literacy in first- and second language learners with behavioral and learning difficulties.
QuelleKöln: Universitäts- und Stadtbibliothek Köln (2021), 298 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Dissertation, Köln, Universität zu Köln, 2021.
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
URNurn:nbn:de:hbz:38-541122
SchlagwörterSpielerisches Lernen; Evaluation; Fragebogen; Varianzanalyse; Deutschland; Englisch; Grundschule; Lesen; Motivation; Muttersprache; Nordrhein-Westfalen; Schüler; Spracherwerb; Sprachunterricht; Evaluation; Unterrichtsmethode; Deutsch; Datenanalyse; Wortschatz; Fragebogen; Regressionsanalyse; Erzählen; Intervention; Tutor; Varianzanalyse; Leseförderung; Sekundarstufe I; Grundschule; Schüler; Verhaltensauffälligkeit; Lernprozess; Motivation; Lernschwierigkeit; Lernmethode; Peer Group; Unterrichtsmethode; Deutsch; Erzählen; Spracherwerb; Sprachunterricht; Wortschatz; Englisch; Datenanalyse; Regressionsanalyse; Leseförderung; Lesen; Muttersprache; Zweitsprachenerwerb; Intervention; Tutor; Deutschland; Nordrhein-Westfalen
AbstractThis dissertation is concerned with the improvement of literacy skills in primary and secondary school students with learning and behavioral difficulties-with German as a first language on the one hand and German and English as second languages on the other-displayed in two parts. This focus has been set against the background of an increasing number of students who perform with less literacy proficiency in first and second languages (L1 and L2) and the growing heterogeneity of students who face learning and behavioral difficulties that pose major challenges for teachers. Two specially designed and combined interventions, peer-tutorial Reading Racetracks (RT) and storytelling, will be presented that are characterized by great effectiveness in literacy and good usability for heterogeneous groups of students. For both parts, these interventions were evaluated in various constellations regarding their effectiveness for literacy. Group and single-case designs were used for this purpose and conducted in elementary, secondary, and special schools. Although the participants in the studies are very heterogeneous and certainly need further research, the results of all eight studies indicate that both types of interventions, RT in L1, and storytelling in L2, are highly effective in terms of literacy and thus provide an opportunity for students to improve significantly and regain enjoyment in learning. At the same time, the findings provide guidance for teachers on how to successfully design and implement interventions for L1 and L2 students with learning and behavioral difficulties across a wide range of grade levels. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: