Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Mullis, Ina V. S.; Martin, Michael O. |
---|---|
Titel | TIMSS 2015 assessment framework. |
Quelle | Chestnut Hill, MA: TIMSS & PIRLS International Study Center (2013), III, 149 S.
PDF als Volltext |
Beigaben | Illustrationen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-1-889938-19-6 |
Schlagwörter | Fragebogen; TIMSS (Third International Mathematics and Science Study); Testkonstruktion; Einstellung (Psy); Testdurchführung; Schuljahr 04; Schuljahr 08; Grundschule; Sekundarbereich; Schüler; Leistungsbeurteilung; Schülerleistung; Lernverhalten; Mathematische Kompetenz; Naturwissenschaftliche Kompetenz; Internationaler Vergleich; Konzeption; Leistungsmessung |
Abstract | Taken together, chapters 1 and 2 of this publication contain frameworks for five different mathematics and science assessments. Chapter 1 contains the three frameworks for TIMSS mathematics. [...] Chapter 2 contains the two TIMSS science frameworks. [...] Chapter 3 contains the TIMSS 2015 contextual framework describing the types of learning situations and factors associated with students' achievement in mathematics and science that will be investigated via the questionnaire data. Finally, chapter 4 provides an overview of the TIMSS 2015 assessment design, including general guidelines for item development. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2023/1 |