Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGutman, Mary
TitelFrom St. Petersburg to Jerusalem.
Life-stories of Russian-speaking Israeli teachers.
QuelleAus: Wojciechowicz, Anna Aleksandra (Hrsg.); Vock, Miriam (Hrsg.); Gonzalez Olivo, Diana (Hrsg.); Rüdiger, Marie (Hrsg.): Wie gelingt der berufliche Einstieg von geflüchteten und migrierten Lehrkräften in Deutschland? Theoretische und konzeptionelle Überlegungen, Erfahrungen und Handlungsbedarfe. Weinheim; Basel: Beltz Juventa (2023) S. 94-104Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN3-7799-6778-2; 978-3-7799-6778-1
SchlagwörterFallstudie; Akkulturation; Identität; Soziale Mobilität; Akademiker; Akkulturation; Berufslaufbahn; Biografie; Identität; Integration; Israel; Lehrer; Sowjetunion; Soziale Mobilität; Migration; Fallstudie; Lehrer; Assimilation (Soz); Migration; Migrationsforschung; Sozialer Status; Berufliche Stellung; Berufslaufbahn; Akademiker; Biografie; Integration; Israel; Sowjetunion
AbstractThis study will present the life stories of two teachers (the author's parents) who - with their Russian diplomas and the educational and cultural capital typical of teachers from St. Petersburg, the cultural center of the former Soviet Union (FSU)) - came to Israel as part of the 1990s post-Soviet migration. Their teaching careers covered a period of 30 years (1980-2010). The first decade took place before their immigration to Israel and the last two decades afterwards. These unique pathways will be interpreted using the two most utilized theories in immigration research, namely, assimilation theory and social mobility theory, in order to outline common patterns in the integration of immigrant teachers from the FSU to Israel with an emphasis on changes that took place in professional and social status and the patterns of transformation with regards to their identities. The findings reveal patterns typical of the acculturation process, as opposed to the process of assimilation of immigrant teachers in "foreign" schools. I use the crossovers between the two stories to outline an innovative Axes Model of Professional Mobility (AM-PM), through which I explain the career mobility processes among immigrants from this group. This study offers directions for theoretical discourse and practical recommendations with regards to factors involved in the integration of immigrant teachers. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: