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Autor/inn/enNazarenus, Kristina; Schellhardt, Christin; Steinbock, Dorotheé; Andreas, Torsten
TitelBerufssprache Deutsch in der Schule.
Sprachliche Qualifizierung mehrsprachiger Lehrkräfte mit berufsfeldspezifischem Sprachbedarf.
QuelleAus: Wojciechowicz, Anna Aleksandra (Hrsg.); Vock, Miriam (Hrsg.); Gonzalez Olivo, Diana (Hrsg.); Rüdiger, Marie (Hrsg.): Wie gelingt der berufliche Einstieg von geflüchteten und migrierten Lehrkräften in Deutschland? Theoretische und konzeptionelle Überlegungen, Erfahrungen und Handlungsbedarfe. Weinheim; Basel: Beltz Juventa (2023) S. 170-184Verfügbarkeit 
BeigabenIllustration
Sprachedeutsch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN3-7799-6778-2; 978-3-7799-6778-1
SchlagwörterBildungssprache; Ausländer; Beruf; Deutschland; Fachsprache; Flüchtling; Lehrer; Lehrerin; Mehrsprachigkeit; Programm; Sprache; Spracherwerb; Lehrer; Lehrerin; Programm; Deutsch als Zweitsprache; Sprache; Spracherwerb; Mehrsprachigkeit; Beruf; Qualifizierung; Fachsprache; Ausländer; Flüchtling; Deutschland
AbstractIn Germany, the re-entry into the teaching profession for refugee teachers is associated with numerous challenges. For qualified teachers, among other barriers, proof of language competence in German is a crucial factor for a successful re-entry into the profession. This article is dedicated to the linguistic qualification needs for refugee teachers who are faced with special linguistic requirements in the professional field of school (Feilke 2012; Ahrenholz 2017). In this context, we consider the teachers' multilingualism as a resource and also focus on the challenges and potentials of (second) language acquisition for adults (Czinglar 2019) with a high educational background. Based on the theoretical findings, basic recommendations are made for relevant contents in language qualification programs. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2023/1
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