Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenMayer, Richard E. (Hrsg.); Fiorella, Logan (Hrsg.)
TitelThe Cambridge handbook of multimedia learning.
Third Edition.
QuelleCambridge; New York, NY; Port Melbourne, VIC; New Delhi; Singapore: Cambridge University Press (2022), xx, 607 S.Verfügbarkeit 
ReiheCambridge handbooks
BeigabenIllustrationen; Diagramme; Literaturangaben
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-1-108-81466-9; 978-1-108-84158-0
SchlagwörterKognitive Kompetenz; Metakognition; Medienkompetenz; Multimedia; Computerspiel; Lernen; Motivation; Simulation; Computerunterstützter Unterricht; Video; Lerntheorie; Handbuch; Individualisierung; Kognitive Kompetenz; Kooperatives Lernen; Metakognition; Multimedia; Virtuelle Realität; Lehr-Lern-Forschung; Medienkompetenz; E-Learning; Kooperatives Lernen; Lehr-Lern-Forschung; Lehr-Lern-Prozess; Lernen; Lerntheorie; Motivation; Individualisierung; Computerspiel; Computerunterstützter Unterricht; Interaktives Lernen; Video; Immersion; Virtuelle Realität; Technologiebasiertes Testen; E-Learning; Handbuch; Simulation
AbstractDigital and online learning is more prevalent than ever, making multimedia learning a primary objective for many instructors. The Cambridge Handbook of Multimedia Learning examines cutting-edge research to guide creative teaching methods in online classrooms and training. Recognized as the field's major reference work, this research-based handbook helps define and shape this area of study. This third edition provides the latest progress report from the world's leading multimedia researchers, with forty-six chapters on how to help people learn from words and pictures, particularly in computer-based environments. The chapters demonstrate what works best and establishes optimized practices. It systematically examines well-researched principles of effective multimedia instruction and pinpoints exactly why certain practices succeed by isolating the boundary conditions. The volume is founded upon research findings in learning theory, giving it an informed perspective in explaining precisely how effective teaching practices achieve their goals or fail to engage. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: