Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenBélanger, Michel (Hrsg.); Potvin, Patrice (Hrsg.); Horst, Steven W. (Hrsg.); Shtulman, Andrew (Hrsg.); Mortimer, Eduardo Fleury (Hrsg.)
TitelMultidisciplinary perspectives on representational pluralism in human cognition.
Tracing points of convergence in psychology, science education and philosophy of science. 1. Edition.
QuelleNew York, NY; London: Routledge (2023), xii, 313 S.Verfügbarkeit 
ReiheRoutledge research in psychology
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-1-03-203958-9; 978-1-03-203960-2
SchlagwörterPädagogik; Begriffsbildung; Denkprozess; Kognition; Kognitionswissenschaft; Kognitiver Prozess; Psychologie; Vorstellung (Psy); Begriffsbildung; Individuum; Kognition; Lehrer; Modell; Pädagogik; Philosophie; Pluralismus; Psychologie; Religion; Schüler; Theorie; Weltanschauung; Wissenschaft; Erkenntnistheorie; Lerntheorie; Wissenschaftstheorie; Kognitiver Prozess; Kognitionswissenschaft; Heterogenität; Konzeption; Naturwissenschaftliche Bildung; Lehrer; Schüler; Lehr-Lern-Prozess; Lernprozess; Lerntheorie; Naturwissenschaftliche Bildung; Erkenntnistheorie; Weltanschauung; Pluralismus; Religion; Philosophie; Wissenschaft; Wissenschaftstheorie; Wissenschaftsdisziplin; Heterogenität; Konzeption; Modell; Pluralität; Theorie; Individuum
AbstractBringing together diverse theoretical and empirical contributions from the fields of social and cognitive psychology, philosophy and science education, this volume explores representational pluralism as a phenomenon characteristic of human cognition. Building on these disciplines' shared interest in understanding human thought, perception and conceptual change, the volume illustrates how representational plurality can be conducive to research and practice in varied fields. Particular care is taken to emphasize points of convergence and the value of sharing discourses, models, justifications and theories of pluralism across disciplines. The editors give ample space for philosophers, cognitive scientists and educators to explicate the history and current status of representational pluralism in their own disciplines. Using multiple forms of research from the relational perspective, this volume will be of interest to students, scholars and researchers with an interest in cognitive psychology, as well as educational psychology and philosophy of science. (DIPF/Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: