Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenBerry, Amanda (Hrsg.); Buntting, Cathy (Hrsg.); Corrigan, Deborah (Hrsg.); Gunstone, Richard (Hrsg.); Jones, Alister (Hrsg.)
TitelEducation in the 21st century.
STEM, creativity and critical thinking.
QuelleCham: Springer International Publishing (2021), xv, 191 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Diagramme
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-030-85299-3; 978-3-030-85300-6; 978-3-030-85301-3; 978-3-030-85302-0
DOI10.1007/978-3-030-85300-6
SchlagwörterEmpirische Forschung; Fallstudie; Soziale Ungleichheit; Kreativität; Leistungsversagen; Urteilsbildung; Urteilsfähigkeit; Curriculum; Ernährung; Grundschule; Informatikunterricht; Innovation; Kreativität; Lehrer; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Schüler; Soziale Ungleichheit; Student; Technikunterricht; Universität; Fallstudie; Urteilsfähigkeit; Empirische Forschung; Mathematisch-naturwissenschaftlicher Unterricht; Sekundarstufe I; Sekundarstufe II; Grundschule; Lehrer; Lehrerrolle; Schüler; Curriculum; Unterrichtsgestaltung; Ernährung; Informatikunterricht; Mathematisch-naturwissenschaftlicher Unterricht; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Technikunterricht; Universität; 21. Jahrhundert; Innovation; Student
AbstractThis book explores a range of issues central to STEM and 21st Century education. It explores research into the relationships between creativity, critical thinking and STEM Education from both a theoretical and practical perspective. It examines matters associated with three main concerns: First is the ways some research and development that is labelled "STEM" appears to be essentially one of the specific individual components, S, T, E or M, with a new label rather than something going across and/or beyond these more traditional components. The second, at times intertwining, concern is the common ways in which school curriculum continues to hold separate disciplines as its core. The third concern is that while cross-curriculum goals are increasingly common in this century - particularly for "creativity" and "critical thinking" - it is also common that the goals remain only vaguely linked with the more usual components of the whole curriculum. This book reflects on all three of these important concerns and the integrated whole that can result from them. Monash University, King's College London and Waikato University have now generated six edited books on successive related research issues of significance to contemporary science education. Each of these books has been substantially shaped by a writing workshop involving all authors in intensive discussion about drafts of their contributions (a process of great worth in its own right, as well as for enhancing the value of the final volume), and then each author reworking the contribution in the light of the discussions The seventh will extend beyond science education and explore a range of issues central to STEM and 21st Century education. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: