Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Arber, Ruth (Hrsg.); Weinmann, Michiko (Hrsg.); Blackmore, Jill (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Rethinking languages education. Directions, challenges and innovations. |
Quelle | London; New York: Routledge (2021), xii, 251 S. |
Beigaben | Diagramme |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-0-367-56970-9; 978-1-138-09158-0 |
Schlagwörter | Fallstudie; Identität; Interkulturelles Lernen; Fachdidaktik; Grammatik; Sprachunterricht; Fremdsprachenunterricht; Mehrsprachigkeit; Englisch; Englisch als Zweitsprache; Englischunterricht; Bilingualismus; Chinesisch; Postkolonialismus; Erwachsenenbildung; Diskurs; Heterogenität; Innovation; Australien; China; Deutschland; Iran; Kanada; Sri Lanka; USA; Vietnam |
Abstract | The chapters in part 1 interogate the systems and conditions that frame languages education, and set out the parameters of the comprehensive agenda described by this book. [...] The chapters in part 2 explore the ways that teachers and students engage with languages learning very different geopolitical, sociolinguistic and cultural framework, along with a look at the day-to-day realities of languages education in twenty-first century global contexts. [...] The chapters of part 3 explore exciting directions, possibilities and initiatives in times of global interrelationships, and in an era of unprecedented digital and demographic change. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2023/1 |