Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Grek, Sotiria (Hrsg.); Maroy, Christian (Hrsg.); Verger, Antoni (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Accountability and datafication in the governance of education. |
Quelle | London; New York: Routledge (2021), xvi, 303 S. |
Reihe | World yearbook of education. 2021 |
Beigaben | Diagramme |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 0-367-85650-6; 978-0-367-85650-2 |
Schlagwörter | Bildungserfolg; Bildungsmonitoring; Empirische Forschung; Quantitative Forschung; Testverfahren; Bildungsstandards; Bildungssystem; Bildungsmanagement; Bildungspolitik; Schulleistung; Datenerfassung; Steuerung; Ungleichheit; Sozialer Indikator; Globalisierung; Internationaler Vergleich; Diskurs; Evidenz; Infrastruktur; Leistungsmessung; Qualitätssicherung; Rechenschaftslegung; Wirkung; PISA (Programme for International Student Assessment); Brasilien; Deutschland; Dänemark; Kambodscha; Norwegen; Schweden; USA |
Abstract | Providing a comprehensive introduction to the topic of accountability and datafication in the governance of education, the book considers global policy dynamics and policy enactment processes. Chapters pay particular attention to the role of international organizations and the private sector in the promotion of performance-based accountability (PBA) in different educational settings and at multiple policy scales. Organized into three sections, chapters cover: the global/local construction of accountability and datafication; global discourse and national translations of performance-based accountability policies; and enactments and effects of accountability and datafication, including controversies and critical issues. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2021/4 |