Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inZajda, Joseph I.
TitelGlobalisation and education reforms.
Creating effective learning environments.
QuelleCham: Springer (2021), xx, 147 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheGlobalisation, comparative education and policy research. 25
BeigabenIllustrationen 59
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Zusammenfassung
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-030-71574-8; 978-3-030-71575-5; 978-3-030-71576-2; 978-3-030-71577-9
DOI10.1007/978-3-030-71575-5
SchlagwörterBildung; Einstellung (Psy); Kulturelle Identität; Selbstkonzept; Intelligenzmessung; Intelligenztest; Bildungsreform; Schulkultur; Lehrer; Schüler; Schülerleistung; Lehr-Lern-Prozess; Lernen; Lerntheorie; Lernumgebung; Motivation; Unterrichtsklima; Unterrichtsmethode; Konstruktivismus; Diskriminierung; Wertevermittlung; Globalisierung; Sozialkapital; Effektivität; Einflussfaktor; Qualität
AbstractThis book explores the interrelationship between ideology, the state, and education reforms, placing it in a global context. It examines some of the major education reforms and policy issues in a global culture, particularly in light of recent shifts in quality and standards-driven education, and policy research. The book critiques the neo-liberal ideological imperatives of current education and policy reforms, and illustrates the way the shifts in the relationship between the state and education policy affect current trends in education reforms and schooling globally. With this as its focus, the book's individual chapters highlight hand-picked scholarly research on major discourses in the field of comparative education. A compendium of the very latest thinking on the subject, the book - like the other volumes in the series - offers a state-of-the-art sourcebook for researchers, practitioners and policymakers alike. Not only do the chapters offer a timely overview of current issues affecting comparative education and education policy research in what is now a global educational culture; they also outline future directions that education and policy reforms could take. By doing so, they provide a comprehensive picture of the intersecting and diverse discourses of globalisation and policy-driven reforms in education. Individual chapters critically assess the dominant discourses and debates on education and policy reforms. Using diverse comparative education paradigms from critical theory to historical-comparative research, they address globalisation, ideology and democracy and examine both the reasons for and outcomes of education reforms and policy change. As such, they provide an informed critique of models of quality and standards-driven education reforms that are informed by Western dominant ideologies and social values. (DIPF/Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: