Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGilbert, Jenny; Pratt-Adams, Simon
TitelSoft systems methodology in education.
Applying a critical realist approach to research on teacher education.
QuelleCham: Springer International Publishing (2022), xxvi, 381 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationTitelbild
Zusammenfassung
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-030-99224-8; 978-3-030-99225-5; 978-3-030-99226-2
DOI10.1007/978-3-030-99225-5
SchlagwörterBildungsforschung; Erhebungsinstrument; Methodologie; Qualitative Forschung; Sozialforschung; Lehrerausbildung; Erkenntnistheorie; Ontologie; Sozialwissenschaften; Forschungsprozess; Modell; Strategie; Tool
AbstractThis book explores the application of Soft Systems Methodology in educational research as a qualitative research tool to generate theory, and identifies the mechanisms that engender the behaviours and discourse of social groups. Grounded within the literature from philosophy and science, the approach is predicated on the ontology and epistemology of critical realism. The authors consider the tenets of systems thinking, recognizing that emergent features appear at higher levels of complexity within a hierarchy and that unintended consequences can occur when making decisions in complex situations with interacting components. The central element of the book is the formulation of a research strategy entitled 'Worldview, Metaphor and Power of Social Objects' (Womposo) and its application to a research study of the practicum experience of teachers in training. Integral to the methodology is the creation of rich pictures and diagrams. Additionally, images representing different stakeholders' views of the whole system are presented in revealing illustrations, allowing the reader to grasp each holistic metaphor. It is suitable for postgraduate students and researchers in education and other social science programmes. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: