Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGrahe, Jon
TitelA journey into Open Science and research transparency in psychology.
QuelleNew York; London: Routledge (2022), xiii, 170 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-0-367-46459-2; 978-0-367-47159-0; 9781000430493
SchlagwörterDatenerhebungstechnik; Forschungsplanung; Methode; Psychologische Forschung; Chancengleichheit; Psychologie; Gleichberechtigung; Beruf; Chancengleichheit; Curriculum; Ethik; Gleichberechtigung; Kooperation; Methode; Psychologie; Statistik; Studium; Wissenschaftliches Arbeiten; Analyse; Wissenschaftlicher Nachwuchs; Replikation; Forschungsplanung; Forschungsprojekt; Forschungsprozess; Veröffentlichung; Open Source; Curriculum; Ethik; Beruf; Studium; Open Access; Wissenschaftliches Arbeiten; Statistik; Analyse; Forschungsdaten; Forschungsprozess; Kooperation; Replikation; Veröffentlichung; Forscher; Wissenschaftlicher Nachwuchs; Forschungsdaten; Open Access; Open Science; Open Source; Forschungsprojekt
AbstractThis book introduces the open science movement from psychology through a narrative that integrates song lyrics, national parks, and concerns about diversity, social justice, and sustainability. Along the way, readers receive practical guidance on how to plan and share their research, matching the ideals of scientific transparency. This book considers all the fundamental topics related to the open science movement, including: (a) causes of and responses to the Replication Crisis, (b) crowdsourcing and meta-science research, (c) preregistration, (d) statistical approaches, (e) questionable research practices, (f) research and publication ethics, (g) connections to career topics, (h) finding open science resources, (i) how open science initiatives promote diverse, just, and sustainable outcomes, and (j) the path moving forward. Each topic is introduced using terminology and language aimed at intermediate-level college students who have completed research methods courses. But the book invites all readers to reconsider their research approach and join the Scientific Revolution 2.0. Each chapter describes the associated content and includes exercises intended to help readers plan, conduct, and share their research. This short book is intended as a supplemental text for research methods courses or just a fun and informative exploration of the fundamental topics associated with the Replication Crisis in psychology and the resulting movement to increase scientific transparency in methods. (DIPF/Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: