Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNdubuisi, Anuli; Marzi, Elham; Mohammed, Debbie; Edun, Oluwatobi; Asare, Philip; Slotta, James
TitelDeveloping Global Competence in Global Virtual Team Projects.
A Qualitative Exploration of Engineering Students' Experiences.
QuelleIn: Journal of studies in international education, 26 (2022) 2, S. 259-278Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1028-3153; 1552-7808
DOI10.1177/10283153221091623
SchlagwörterKompetenz; Forschung; Integrative Schule; Interkulturelle Kompetenz; Gruppenarbeit; Internationalisierung; Globalisierung; Erfahrungsbericht; Virtualisierung; Kanada
AbstractThe incorporation of digital learning and teaching tools has been recognized as presenting an opportunity to maximize access, quality, and inclusion, especially when it comes to international education. Unanticipated events, such as the COVID 19 pandemic, can result in profound disruptions to teaching and learning, and the use of these tools can provide mitigation to these disruptions. This paper reports on the design and study of an InVEST global virtual team (GVT) program that incorporates global competency training modules (GCMs) and leverages digitization to engage engineering students across multiple locations deeply in global collaborative work - a skillset that is critical for 21st-century engineers. Study results showed the GCMs were effective in helping students develop the global competencies necessary for international virtual collaboration. We also highlight challenges and provide recommendations for practice. (HoF/text adopted).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of studies in international education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: