Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFredriksen, Birger; Brar, Sukhdeep; Trucano, Michael
InstitutionWeltbank
TitelGetting textbooks to every child in Sub-Saharan Africa.
Strategies for addressing the high cost and low availability problem.
QuelleWashington, DC: World Bank Group (2015), xv, 106 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheDirections in development. Human development; Directions in development
Beigabengrafische Darstellungen; Illustrationen; Literaturangaben
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie; Graue Literatur
ISBN978-1-4648-0540-0; 978-1-4648-0541-7
DOI10.1596/978-1-4648-0540-0
SchlagwörterBildung; Elementarbildung; Bildungschance; Bildung; Bildungspolitik; Finanzierung; Kosten; Schulbuch; Lehrmittel; Bildungspolitik; Lehrbuch; Versorgung; Elementarbildung; Schulbildung; Allgemein bildender Unterricht; Sekundarbereich; Schulbildung; Lehrbuch; Lehrmittel; Schulbuch; Allgemein bildender Unterricht; Entwicklungsland; Finanzierung; Kosten; Versorgung; Subsahara-Afrika
AbstractReports that data on textbook availability in Sub-Saharan Africa (SSA) remain patchy and often difficult to compare across countries. Even when textbooks physically exist in a school, they may not prove available for students to use. A 2008 survey of 19 SSA countries found (1) all but one country suffered from severe textbook shortages, (2) availability proved best for language and math, but very poor in noncore subjects; and (3) availability proved much worse in rural areas. The much higher growth in domestic and external education funding since 2000 has eased some public budget constraints on textbook provision, but this shift has also facilitated a strong (and welcomed) increase in enrollments and, thus, a sharp increase in the need for textbooks. To both cater to this rapid enrollment increase and to remedy the past low book provision necessitated a sharp increase in textbook provision, but most SSA countries did not respond adequately. (World Bank).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2015/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: