Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Abd-El-Khalick, Fouad; Belarmino, Jeremy J.; Brunner, Jeanne L.; Le, An-Phong; Myers, John Y.; Summers, Ryan G.; Wahbeh, Nader; Waight, Noemi; Waters, Mindy; Zeineddin, Ava A. |
---|---|
Titel | A longitudinal analysis of the extent and manner of representations of nature of science in U.S. high school chemistry, biology, and physics textbooks. |
Quelle | Aus: McDonald, Christine (Hrsg.); Abd-El-Khalick, Fouad (Hrsg.): Representations of nature of science in school science textbooks. London: Taylor and Francis (2016) S. 20-60
PDF als Volltext |
Reihe | Teaching and Learning in Science Series |
Beigaben | Tabellen; Literaturangaben S. 55-60 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 978-1-138-12240-6; 978-1-315-65052-4; 978-1-317-30726-6 |
DOI | 10.4324/9781315650524 |
Schlagwörter | High School; Schulbuch; Biologieunterricht; Chemieunterricht; Naturwissenschaften; Naturwissenschaftliche Bildung; Physikunterricht; Darstellung; USA |
Erfasst von | Leibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig |
Update | 2023/1 |