Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLeshota, Moneoang; Adler, Jill
TitelDisaggregating a mathematics teacher's pedagogical design capacity.
QuelleAus: Research on mathematics textbooks and teachers' resources. Cham: Springer (2018) S. 89-117
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheICME-13 Monographs
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben S. 115-116
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-319-73252-7; 978-3-319-73253-4
DOI10.1007/978-3-319-73253-4_5
SchlagwörterCurriculum; Lehrer; Lehrerbildung; Mathematikunterricht; Schulbuch; Didaktik; Lehrer; Lehrerbildung; Didaktik; Curriculum; Schulbuch; Mathematikunterricht
AbstractThe analytical approach for describing teachers' Pedagogical Design Capacity (PDC) adopted in this chapter is part of a larger study investigating mathematics teachers' use of a prescribed textbook. In this chapter, we describe teachers' PDC through (i) the type of use of the curricular resource, that is, whether use is deliberate or tacit; as well as, (ii) the type of a relationship the teacher forges with this resource. We? nd that a deliberate use of the textbook and an intimate relationship with the textbook re? ects a high PDC. We argue that PDC is more than the degree of appropriation of the affordances of curricular resources by the teacher: it is also about the quality of opportunities for mediation of mathematics that the teacher creates.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: