Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSiedel, Helen; Stylianides, Andreas J.
TitelTeachers' selection of resources in an era of plenty.
An interview study with secondary mathematics teachers in England.
QuelleAus: Research on mathematics textbooks and teachers' resources. Cham: Springer (2018) S. 119-144
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheICME-13 Monographs
BeigabenTabellen; Literaturangaben S. 141-143
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-319-73252-7; 978-3-319-73253-4
DOI10.1007/978-3-319-73253-4_6
SchlagwörterEntscheidung; Sekundarbereich; Lehrer; Lehrerbildung; Didaktik; Schulbuch; Mathematikunterricht; Auswahl; England
AbstractThe proliferation of instructional resources and the potential impact of teachers' resource selection on students' learning opportunities create a need for research on teachers' selection of resources. We report results from an interview study with 36 secondary mathematics teachers in England, designed to? nd out (1) what instructional resources teachers choose for their everyday practice, thus beginning to document what we call a resource "pool of possibilities" to represent teachers' resource options, and (2) the reasons for teachers' choices, thus beginning to construct a taxonomy of what we call teachers' "resource pre-disposition" to schematize teachers' selection decisions. Our results show a large pool of possibilities and a complex taxonomy of teachers' resource pre-disposition.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: