Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFogh Jensen, Benthe; Jacobsen, Susanne Karen
TitelCriteria for designing teaching and learning resources to bridge curricular disconnects in English at Danish primary school level.
QuelleAus: Gissel, Stig Toke (Hrsg.): Researching textbooks and educational media from multiple perspectives. Analysing the texts, studying their use, determining their impact. Odense: UCL University College (2020) S. 343-356
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben S. 354-356
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
ISBN87-971113-0-9; 978-87-971113-0-7
SchlagwörterGrundschule; Lehrerbildung; Curriculum; Lehrmittel; Schulbuch; Spracherwerb; Fremdsprachenunterricht; Englisch; Englischunterricht; Dänemark
AbstractThis paper aims to present a set of criteria for designing teaching and learning resources for English as an additional language (EAL) at Danish primary school level, based on an analysis of a teaching unit developed by the authors. The criteria developed have been informed by a critical participatory action research project carried out in 2018 and 2019 (Fogh Jensen 2019), by previous research on designing teaching and learning resources (Fogh Jensen, Libenholt, Skovmand & Sørensen 2013) and by many years of experience in teacher education. The method for describing and analyzing the developed teaching unit for EAL at Danish primary school level, takes a language-based point of departure, viewing register (Halliday 2014) as a possible underlying system of progression, enabling students to develop their CALP as well as new knowledge in a cognitively challenging classroom (Cummins 1999).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: