Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFuchs, Eckhardt
TitelTextbook in their contexts.
Textbook studies revisited.
QuelleAus: Ruyskensvelde, Sarah van (Hrsg.); Thyssen, Geert (Hrsg.); Herman, Frederik (Hrsg.); Gorp, Angelo van (Hrsg.); Verstraete, Pieter (Hrsg.): Folds of past, present and future. Reconfiguring contemporary histories of education. Berlin: De Gruyter Oldenbourg (2021) S. 196-213
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben S. 209-213
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-11-062345-1; 978-3-11-062372-7; 9783110622508
DOI10.1515/9783110623451-012
SchlagwörterBildungsforschung; Bildungspolitik; Schulbuch; Schulbuchforschung; Schulbuchrevision; Geschlecht; Nation; Politik; Buchproduktion; Vielfalt; Minderheit
AbstractTextbook-orientated research is a broad and multi-disciplinary field that is difficult to gauge or evaluate as there is considerable disparity on many levels between the various approaches. Only recently scholars have started to explore textbooks in relation to society, education policy, academia, educational practice, and the economy. This essay elaborates on some new research perspectives that go beyond mere content analysis by looking at the extent to which constructions of cultural difference can be found in textbooks and on which social contexts these might be based. It also introduces issues that emerge in this new "textbook-related" research - such as the impact and the production of textbooks as well as classroom implementation.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: