Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLarsson, Anna
TitelSkolämnet hembygdskunskap 1919-1980: Tillkomst och karriär i läroplanshistoriskt perspektiv.
Paralleltitel: "Hembygdskunskap" [Heimatkunde] 1919-1980: Creation and career from a curriculum history perspective.
QuelleIn: Nordic Journal of Educational History, 9 (2022) 1, S. 61-83
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben S. 80-83
Spracheschwedisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2001-9076
DOI10.36368/njedh.v9i1.211
SchlagwörterCurriculum; Heimatkunde; Geschichte (Histor); Schweden
Abstract"Hembygdskunskap" [Heimatkunde] 1919-1980: Creation and career from a curriculum history perspective. Between 1919 and 1980 "hembygdskunskap" [Heimatkunde] was a mandatory school subject in the first three years of schooling in Sweden. The subject was composed to comprise the introductory study of the natural and social environments, but also to train the children's perceptional and expressional skills. This article follows the career of the subject through the Swedish curriculum history based on curriculum documents and official school investigations. The article shows how the creation of the subject was influenced by international progressive educational ideas about reality based teaching, curriculum concentration and student activity. Over time, the educational implications of the concept "hembygd" changed. In the beginning of the period, the concept "hembygd" offered a fruitful way to focus and delimit the primary study of the environments. In the end of the period, however, the concept was abandoned, as it no longer had the capacity of gathering the teaching content. Accordingly, the era of this school subject was over.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Nordic Journal of Educational History" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: