Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenVanner, Catherine (Hrsg.); Akseer, Spogmai (Hrsg.); Kovinthan Levi, Thursica (Hrsg.)
TitelTeaching peace and conflict.
The multiple roles of school textbooks in peacebuilding.
QuelleCham, Switzerland: Springer Nature (2022), xiv, 205 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen 2
ZusatzinformationZusammenfassung
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-031-04675-9; 978-3-031-04676-6; 978-3-031-04678-0
DOI10.1007/978-3-031-04676-6
SchlagwörterKonflikt; Konfliktforschung; Afrika; Asien; Bildungspolitik; Europa; Grundschule; Konflikt; Schulbuch; Naher Osten; Konfliktforschung; Bildungspolitik; Aufsatzsammlung; Friedensforschung; Schulbuchforschung; Grundschule; Sekundarbereich; Schulbuch; Schulbuchforschung; Frieden; Friedensforschung; Aufsatzsammlung; Afrika; Asien; Europa; Naher Osten
AbstractThis book illustrates the multiple roles of textbooks as victim, transformer, and accomplice to conflict by introducing the Intersecting Roles of Education in Conflict (IREC) framework for use in the research, development, production, distribution, and dissemination of textbooks and learning materials. The framework illustrates these three potentially overlapping roles by mapping the complex educational contexts of conflict-affected societies and considering how textbooks, learning materials, and education systems more broadly may simultaneously operate within these various roles. Country case studies from Asia, Europe, Africa, and the Middle East are used to analyze primary and secondary school textbook development, content, and application from a variety of approaches that articulate conflict as protracted and/or socio-political violence. The breadth of case studies shows how conflict discourse circulates in educational systems and materials in a wide range of contexts, indicating that the complexity of the relationship between textbooks and conflict is not unique to one culture, geographic region, or type of conflict.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: