Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenMoncrieffe, Marlon Lee (Hrsg.)
TitelDecolonising curriculum knowledge.
International perspectives and interdisciplinary approaches.
QuelleCham: palgrave macmillan (2022), xvi, 203 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ZusatzinformationZusammenfassung
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-031-13622-1; 978-3-031-13623-8
DOI10.1007/978-3-031-13623-8
SchlagwörterBildungsforschung; Kulturvergleich; Australien; Bildungspolitik; Curriculum; Großbritannien; Kanada; Kolumbien; Nepal; Niederlande; Norwegen; Polen; Kolonialismus; Mauritius; Namibia; Russland; Thailand; Bildungspolitik; Kulturvergleich; Bildungsforschung; Curriculum; Kolonialismus; Australien; Großbritannien; Kanada; Kolumbien; Mauritius; Namibia; Nepal; Niederlande; Norwegen; Polen; Russland; Südafrika (Staat); Thailand
AbstractThis book offers a unique blend of writing from a broad range of international perspectives, showing interdisciplinary research approaches to decolonising curriculum knowledge. With a focus on the intellectual, emotional, economic, and political reversal of colonial injustices, the decolonial research and writing in this book challenge dominant viewpoints and assumptions of curriculum knowledge by amplifying and disseminating the knowledge and perspectives of peoples that curriculum knowledge has historically silenced and marginalized. The chapters in this book allow the reader to learn from the historical, social, political, cultural, and educational contexts of the UK, Nepal, South Africa, Namibia, Australia, Colombia, Canada, Thailand, Mauritius, Poland, Russia, Norway, and the Netherlands. This internationality provides the reader with a multitude of research themes and critical analytical perspectives for seeing how epistemic power permeates as cultural imperialism in education policies and practices across the world.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: