Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAkseer, Spogmai; Vanner, Catherine; Kovinthan Levi, Thursica
TitelConclusion.
Mobilizing textbooks for an equitable future.
QuelleAus: Vanner, Catherine (Hrsg.); Akseer, Spogmai (Hrsg.); Kovinthan Levi, Thursica (Hrsg.): Teaching peace and conflict. The multiple roles of school textbooks in peacebuilding. Cham, Switzerland: Springer Nature (2022) S. 191-205
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben S. 204-205
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-031-04675-9; 978-3-031-04676-6; 978-3-031-04678-0
DOI10.1007/978-3-031-04676-6_11
SchlagwörterKonflikt; Konfliktforschung; Bildungspolitik; Konflikt; Schulbuch; Konfliktforschung; Bildungspolitik; Friedensforschung; Soziale Gerechtigkeit; Stakeholder; Schulbuch; Frieden; Friedensforschung; Soziale Gerechtigkeit; Stakeholder
AbstractThis book examines the highly politicized and contradictory nature of school textbooks in a wide range of con? ict-affected contexts. Speci? cally, it demonstrates that while textbooks have the potential to contribute to peacebuilding and social justice, this potential is continuously confronted by the destruction of learning materials and infrastructure during con? ict and the complicit roles that textbooks have often undertaken preceding, during, and after con? ict situations. Through the use of the IREC framework, this book demonstrates the overlapping role of textbooks as victim, accomplice, and transformer during and in the aftermath of social and armed con? ict. This concluding chapter will re? ect upon the similarities and differences in these roles in the variety of cultural, geographic, and economic contexts described in the previous chapters. It will close with a description of the emergent implications of the chapters' analysis for scholars and practitioner stakeholders interested in analyzing, creating, and using textbooks for peace.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: