Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCanale, Germán
TitelA multimodal and ethnographic approach to textbook discourse.
First published 2023.
QuelleAbingdon, Oxon; New York, NY: Routledge (2023), XIV, 145 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheRoutledge studies in multimodality
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN1-000-63277-6; 1-000-63283-0; 1-003-14772-0; 978-0-367-70732-3; 978-0-367-70733-0; 978-1-000-63277-4; 978-1-000-63283-5; 978-1-003-14772-5
DOI10.4324/9781003147725
SchlagwörterKommunikation; Medien; Curriculum; Kommunikation; Lernen; Schulbuch; Computerunterstützter Unterricht; Volkskunde; Medien; Schulbuchforschung; Lernen; Curriculum; Computerunterstützter Unterricht; Schulbuch; Schulbuchforschung; Multimodalität; Volkskunde; Multimodalität
AbstractThis book offers a new framework for analyzing textbook discourse, bridging the gap between contemporary ethnographic approaches and multimodality for a contextually sensitive approach which considers the multiplicity of multimodal resources involved in the production and use of textbooks. The volume makes the case for textbook discourse studies to go beyond studies of textual representation and critically consider the ways in which textbook discourse is situated within wider social practices. Each chapter considers a different social semiotic practice in which textbook and textbook discourse is involved: representation, communication, interaction, learning, and media recontextualization. In bringing together this work with contemporary ethnography scholarship, the book offers a comprehensive toolkit for further research on textbook discourse and pushes the field forward into new directions. This innovative book will be of particular interest to students and scholars in discourse analysis, multimodality, social semiotics, language and communication, and curriculum studies.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: