Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenLigozat, Florence (Hrsg.); Klette, Kirsti (Hrsg.); Almqvist, Jonas (Hrsg.)
TitelDidactics in a changing world.
European perspectives on teaching, learning and the curriculum.
QuelleCham: Springer (2023), XVII, 239 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheTransdisciplinary perspectives in educational research. 6
ZusatzinformationZusammenfassung
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-031-20809-6; 978-3-031-20810-2
DOI10.1007/978-3-031-20810-2
SchlagwörterWissen; Bildungsforschung; Unterrichtsbeobachtung; Vergleichende Forschung; Gender; Informations- und Kommunikationstechnologie; Curriculum; Deutschland; Europa; Frankreich; Interaktion; Italien; Museum; Norwegen; Spanien; Tradition; Unterricht; Wissen; Didaktik; Lernspiel; Schweden; Bildungsforschung; Fachdidaktik; Unterrichtsbeobachtung; Schulklasse; Unterrichtsforschung; Individualisierung; Vergleichende Forschung; Schulklasse; Interaktion; Didaktik; Individualisierung; Curriculum; Unterrichtsforschung; Lernspiel; Unterrichtsmaterial; Unterricht; Fachdidaktik; Tradition; Gender; Museum; Deutschland; Europa; Frankreich; Italien; Norwegen; Schweden; Spanien; Tschechische Republik
AbstractThe collection of chapters in this book results from ongoing scientific discussions on teaching, learning and curriculum studies in Europe. Didactics as a research field and area of knowledge deals with questions about teaching, learning and educational content. Didactics explores institutionalized teaching and learning processes that are fundamental to allow people living together and acting as citizens. It connects curriculum issues to classroom practices and student's learning experience in a unique manner that goes beyond the field of curriculum studies and the field of the learning sciences. Focusing on different research traditions for conceptualizing the relationships between learning and teaching through the educational content learnt, the book presents advanced research in field of "Didactics - teaching and learning" that addresses the new challenges faced by the teaching profession. [...] Part 1 highlights the recent advances in the theoretical development of Didactics and more particularly the development of comparative didactics. Part 2 illustrates the diversity and complementarities of theoretical and methodological approaches for the empirical study of classroom practices. Part 3 maps certain societal challenges that didactic research faces in a changing world. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: