Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcGuirk, James
TitelPerspectives on democracy, citizenship and value education in the Norwegian school.
QuelleAus: Feldges, Tom (Hrsg.): Education in Europe. Contemporary approaches across the continent. London: Routledge (2023) S. 57-67
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheThe Routledge Education Studies Series
BeigabenLiteraturangaben S. 67
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-1-000-68799-6; 978-1-000-68814-6; 978-1-003-22352-8; 978-1-032-12197-0; 978-1-032-12199-4
DOI10.4324/9781003223528-7
SchlagwörterBildungspolitik; Bildungsreform; Curriculum; Demokratie; Norwegen; Staatsangehörigkeit; Bildungspolitik; Bildungsreform; Curriculum; Demokratie; Staatsangehörigkeit; Norwegen
AbstractUsing the case of the new core curriculum in Norway, this chapter explores the way in which values and their articulation is increasingly accentuated in the attempt to demarcate the unity of the educational mission. In today's school, this is often done in response to global initiatives such as the UN Sustainable Development Goals, but it is also responsive to a sense of fragmentation in the meaning of modern schooling. The goal is to reclaim the theoretical and practical unity of educational practice through a re-articulation of the basic common values that bind us to each other. Chief among these is the value of democracy. But the chapter goes on to argue that Norway's attempt to ground practice in common values is often confused because it draws on eclectic resources that are not properly integrated in policy documents. As a result, the policy initiative that emphasises the centrality of values risks reproducing the very social fragmentation it seeks to overcome.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: