Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenJuska-Bacher, Britta (Hrsg.); Grenby, Matthew O. (Hrsg.); Laine, Tuija (Hrsg.); Sroka, Wendelin (Hrsg.)
TitelLearning to read, learning religion.
Catechism primers in Europe from the sixteenth to the nineteenth centuries.
QuelleAmsterdam: John Benjamins Publishing Company (2023), xviii, 375 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheChildren's Literature, Culture, and Cognition. 14
ZusatzinformationTitelbild
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-90-272-1282-5; 978-90-272-5495-5
DOI10.1075/clcc.14
SchlagwörterKinderliteratur; Dänemark; Deutschland; England; Estland; Europa; Fibel; Finnland; Frankreich; Grönland; Island; Italien; Niederlande; Norwegen; Polen; Schweiz; Spanien; Kinderliteratur; Lehrmittel; Schweden; Katechismus; Aufsatzsammlung; Lesekompetenz; Fibel; Lehrmittel; Geschichte (Histor); Lesekompetenz; Katechismus; Aufsatzsammlung; Deutschland; Dänemark; England; Estland; Europa; Finnland; Frankreich; Grönland; Island; Italien; Niederlande; Norwegen; Polen; Schweden; Schweiz; Spanien
AbstractCatechism primers are inconspicuous but telling little books for children combining the teaching of reading skills and religious catechesis. From the 16th to the 19th centuries, they have been produced, disseminated and used in huge numbers in many regions of the world, in particular in Europe. Remarkably, similar texts appeared across the continent, spanning confessional traditions that were in other respects highly divergent. In different places, and across the whole period, different denominations used not only similar pedagogical and religious strategies, but also shared the same formats and iconography.This volume, edited by scholars from Finland, Germany, Switzerland, and the United Kingdom, is the result of a collaborative transnational and interdisciplinary effort including education, language teaching, children's literature, book history, and religious studies. With contributions on seventeen European countries and regions, it sheds new light on a fascinating but largely neglected part of European cultural heritage, and, by establishing a comprehensive and authoritative summary of the field, offers fresh impetus for further transnational research.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: