Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNg-A-Fook, Nicholas
TitelPlacing the significance of life writing as a curriculum theory project.
QuelleAus: Hendry, Petra Munro (Hrsg.); Quinn, Molly (Hrsg.); Mitchell, Roland W. (Hrsg.); Bach, Jacqueline (Hrsg.): Curriculum histories in place, in person, in practice. The Louisiana State University Curriculum Theory Project. New York, NY: Routledge (2023) S. 136-148
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheStudies in curriculum theory series
BeigabenLiteraturangaben S. 146-148
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-1-000-86076-4; 978-1-000-86077-1; 978-1-003-34902-0; 978-1-032-39009-3; 978-1-032-39251-6
DOI10.4324/9781003349020-15
SchlagwörterBildungsforschung; Curriculum; Curriculumentwicklung; Kolonialismus; USA
AbstractThis chapter discusses the different methodological movements of currere - regression, progression, analysis, and synthesis - to reactivate, reconstruct, and juxtapose three narrative snapshots of different significant lived experiences while studying within The Curriculum Theory Project at Louisiana State University. Autobiographical writing enables students to study themselves. Such study links self to place, and place is simultaneously historical, cultural, and racial. The autobiography of the "other" - indeed an "other" who shares geographical place can provide, in a sense, a foil to one's own life history. Curriculum theorizing, filtered by the fictional fogginess of one's memory, informs the psychosocial significance of living a doctoral studies program within LSU's Curriculum Theory Project. Initially, my curriculum inquiries interrogated how the USA's settler colonial systems of colonization - educational, political, economic, and judicial - manifested and manifest themselves in relation to the different lived experiences of Houma communities.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: