Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrommer, Sarah; Weinhold, Swantje; Sowinski, Ronja
Titel(How) Can didactic research find its way into the classroom?
Results from a questionnaire survey on the lesson preparation and continuing professional development of German teachers.
QuelleIn: RISTAL : Research in Subject-matter Teaching and Learning, 5 (2022) 1, S. 163-190Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenDiagramme
Sprachedeutsch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2616-7697
DOI10.2478/ristal-2022-0112
SchlagwörterBildungsforschung; Empirische Untersuchung; Lehrerbildung; Lehrerfortbildung; Unterrichtsvorbereitung; Didaktik; Bildungsforschung; Lehrerbildung; Lehrerfortbildung; Didaktik; Unterrichtspraxis; Unterrichtsvorbereitung; Theorie-Praxis-Beziehung
AbstractThe gap between research about education and teaching practice is well-known in most subjects/disciplines. A nationwide online questionnaire survey regarding which sources German-language teachers use for lesson preparation and what in-service training opportunities they perceive may shed light on how research findings can be incorporated into classroom practice. These are some of the results from the 403 responses: In-service training courses are popular, but judged to be of little use. Social media offers are frequently used and assessed as helpful - despite the often poor quality, which teachers do not necessarily recognise. Therefore subject didactics should rethink certain traditions and explore new ways of reaching teachers. Because teachers' practices of lesson preparation tend to be idiosyncratic rather than determined by the subject matter, the findings from the survey are equally relevant and useful for all subjects and can contribute to a better alignment of subject science, subject didactics and teaching practice.
Erfasst vonComenius-Institut, Münster
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "RISTAL : Research in Subject-matter Teaching and Learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: